سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

تحصیل پزشکی

برای تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک دانشجویان دارای دیپلم از یک موسسه آموزشی متوسطه بالاتر در کشورهای اتحادیه اروپا و EEA و غیر اروپایی می توانند برای پذیرش در برنامه های آموزش عالی کارشناسی ارشد در دانمارک اقدام کنند.

این متقاضیان با شرایط برابر با متقاضیان دانمارکی در نظر گرفته می شوند و همان شرایط ورود را دارند.

برنامه های مربوط به آموزش عالی کارشناسی ارشد در دانمارک بطور محلی در موسسات ارزیابی می شود اما بصورت مرکزی هماهنگ می شود.

در نتیجه دانشجویان آینده به طور مستقیم در هیچ موسسه آموزشی واحدی اعمال نمی شوند بلکه از طریق وب سایت پذیرش ملی: www.optagelse.dk.

وب سایت در تاریخ 1 فوریه باز می شود. مهلت درخواست ها 15 مارس ساعت 12 ظهر (CET) است (رسیدگی به ارسال نامه)
شما به درخواست (های) خود 28 ژوئیه پاسخ می دهید

شرایط ورود

سوابق تحصیلی شما مشخص می کند که برای چه نوع رشته هایی می توانید درخواست کنید.

با این وجود ، می توان برای برخی از آموزش ها با سایر مدارک تحصیلی ، به عنوان مثال تعدادی از دوره های درسی واحد درخواست کرد.

علاوه بر شرایط ورود به سابقه تحصیلی شما ، برخی از برنامه ها دارای شرایط پذیرش دیگری هستند.

برای اینکه بتوانید برای یک رشته اقدام کنید ، لازم است هم شرایط ورود به طور کلی و هم شرایط ورود ویژه را رعایت کنید.

اگر شرایط خاصی را برآورده نکنید ، می توانید یک دوره تکمیلی را قبول کنید که واجد شرایط پذیرش شوید. در دانمارک این دوره ها فقط به زبان دانمارکی ارائه می شود.

توجه: در تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک نتایج حاصل از دوره های تکمیلی جزء معدل شما محسوب نمی شود.

بنابراین ، شما نمی توانید GPA را از آموزش متوسطه خود از طریق دوره های بعدی بهبود بخشید.

آیین نامه پذیرش (سهمیه 1 و سهمیه 2}

در مورد درخواست برنامه آموزش عالی کارشناسی مقررات کلی خاصی وجود دارد. متقاضیان در بیشتر برنامه های آموزشی به دو سهمیه تقسیم می شوند. 1 و 2.

در تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک برای شهروندان اتحادیه اروپا و EEA با امتحان واجد شرایط می توانند در هر دو سهمیه ارزیابی شوند.

اگر مبنای دسترسی دیگری ، به عنوان مثال دوره های تک موضوعی دارید ، باید در سهمیه 2 ارزیابی شوید.

در هر دو مورد (سهمیه 1 و 2) مهلت درخواست 15 مارس ، 12 ظهر است. اگر امتحان خود را در ماه ژوئن به پایان برسانید ، به هر حال می توانید قبل از پایان مهلت اقدام کنید.

در این حالت می توانید قبل از تاریخ 5 تیرماه ساعت 12 ظهر ، مدرک دیپلم را به درخواست خود در سایت optagelse.dk انتقال دهید.

در سهمیه 1

در باب تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک فقط براساس نتیجه آزمون صلاحیت خود (یک دوره متوسطه عالی) ارزیابی می شوید. میانگین نمره درجه شما (GPA).

شما باید مدرک خود را در optagelse.dk آپلود کنید. موسسه آموزشی ، GPA شما را به مقیاس درجه بندی 7 امتیاز دانمارک تبدیل می کند تا بتواند معدل شما را با معیار متقاضیان دانمارکی مقایسه کند.

این امر مستلزم آن است که امتحان دبیرستان شما با یک امتحان دبیرستان دانمارک برابر باشد.

نمرات خارجی شما طبق مقررات تعیین شده توسط آژانس علوم و آموزش عالی دانمارک در دفترچه آزمون های بین المللی (اطلاعات فقط به زبان دانمارکی) به مقیاس درجه بندی دانمارک تبدیل می شود.

ارزیابی در سهمیه 1 مبتنی بر اصل نزولی مرتبه های میانگین درجه است. این بدان معنی است که متقاضیان دارای معدل بالاترین نمره بالاتر تا زمانی که تمام کرسی ها گرفته نشوند پذیرفته می شوند.

آخرین معدل نمره متقاضی حداقل معدل قبولی برای پذیرش است و این نخستین بار با تکمیل کل مراحل پذیرش در تاریخ 28 ژوئیه مشخص می شود.

بنابراین حداقل حداقل معدل تحصیلی بسته به تعداد متقاضیان ، معیارهای مربوط به این متقاضیان و تعداد مکانهای تحصیلی موجود ، متفاوت است.

خصوصاً برای متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلات متوسطه عالی هستند

اگر طی دو سال پس از اتمام تحصیلات متوسطه خود برای برنامه آموزش عالی متقاضی شوید ، معدل تحصیلی شما با ضریب 1/0 در سهمیه 1. ضرب می شود.

موسسه آموزشی که برای تصمیم گیری در نظر می گیرید تصمیم می گیرد که آیا می توانید جایزه دریافت کنید و آنها GPA جدید را شامل می شوند.

ممکن است شما به دلیل شرایط خاص ، مثلاً بیماری طولانی مدت ، مهلت دو ساله تمدید کنید.

دیپلم تحصیلات متوسطه هرگز به دلیل درخواست برنامه تحصیلات عالی در دانمارک منقضی نمی شود.

اگر بیش از یک مدرک دیپلم داشته باشید ، همیشه اولین مدرک صادر شده خواهد بود ، که پایه و اساس ارزیابی در سهمیه 1 را تشکیل می دهد.

سهمیه 2

دو گروه متقاضی متقاضی می توانند از طریق سهمیه 2 استفاده کنند:

شما تحصیلات متوسطه بالایی دارید: اگر معدل تحصیلی شما برای پذیرش در سهمیه 1 به اندازه کافی بالا نباشد ، می توانید از طریق سهمیه 2 درخواست دهید و در سایر مدارک تحصیلی خود نیز ارزیابی می شوید.

درخواست شما بطور خودکار در سهمیه 1 به طور همزمان ارزیابی می شود ، بنابراین شما فقط باید یک بار برای هر برنامه اقدام کنید.

شما صلاحیت های دیگری نسبت به آموزش متوسطه بالاتر ندارید: شما می توانید براساس سایر مدارک تحصیلی ، به عنوان مثال دوره های تک موضوعی ، برای برخی از برنامه ها درخواست دهید.

با این حال ، این تنها گزینه ای برای برنامه های خاص است ، به عنوان مثال برخی از برنامه های کارشناسی کارشناسی حرفه ای و برنامه های حرفه ای آکادمی.