سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای تحصیل در روسیه

مزایای تحصیل در روسیه

آموزش جامع دانشگاه

در روسیه ، شما می توانید دانش عمیق را در همه موضوعات بدست آورید ، اما این کشور بیشتر به دلیل داشتن مدارس دانشگاهی قوی در فیزیک ، ریاضیات و علوم طبیعی شناخته می شود.

روسیه یک رهبر شناخته شده جهان در آموزش ریاضیدانان ، فیزیکدانان ، شیمی دانان ، زمین شناسان ، مهندسان ، برنامه نویسان ، پزشکان و متخصصان سایر علوم طبیعی است که این میتواند از مزایای تحصیل در روسیه باشد.

این امر با تأیید جایگاه دانشگاه های روسیه در رتبه بندی های جهانی (برای اطلاعات بیشتر به بخش “دانشگاه های روسیه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی” مراجعه کنید.

طیف گسترده ای از دانشگاه ها و برنامه های مطالعاتی

دانشگاه های روسیه همچنین برنامه های مقدماتی (آموزش ثبت نام در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و تخصصی) ، دوره های کوتاه (دانشگاه تابستانی ، یک ترم در روسیه ، مدارس تابستانی) ، روسی به عنوان دوره های زبان خارجی ، توسعه حرفه ای و آموزش های حرفه ای اضافی ارائه می دهند.

نسبت مطلوب قیمت و کیفیت آموزش

تحصیل در دانشگاه های روسیه بسیار ارزانتر از معادل آن در ایالات متحده ، کانادا و انگلیس است و از نظر سطح آموزش ارائه شده ، دانشگاه های پیشرو روسی به طور برابر با موسسات آموزشی در غرب رقابت می کنند.وجود همچین شهریه های میتواند از مزایای تحصیل در روسیه باشد.

در سال 2020 ، هزینه تحصیل در دانشگاه های روسی در دوره های کارشناسی ارشد تمام وقت از 83،000 روبل در سال (1،277 دلار آمریکا) بسته به موضوع مورد مطالعه {مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط وزارت علوم و آموزش عالی) آغاز شد}.

براساس داده های آژانس رتبه بندی کارشناسی ارشد. حداکثر شهریه در معتبرترین دانشگاه های پایتخت به اندازه 586000 روبل در سال (9000 دلار آمریکا) بوده است.

اگر دانشگاه هایی را که در خارج از مسکو یا سن پترزبورگ قرار دارند ، در نظر گرفته اید ، هزینه های شهریه و اقامت کمتر خواهد بود: قیمت ها در مناطق بسیار پایین تر از پایتخت است (برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد شهریه به وب سایت های دانشگاه مراجعه کنید).

شهریه

روسیه یکی از معدود کشورهایی است که به شهروندان خارجی امکان دریافت شهریه رایگان را ارائه می دهد. دولت روسیه هر ساله چندین هزار بورس تحصیلی (سهمیه) به دانشجویان بین المللی اعطا می کند این اقدام میتواند از مزایای تحصیل در روسیه باشد.

به عنوان مثال ، در سال 2020 به دانشگاه ها 15000 سهمیه اختصاص داده شد. علاوه بر این ، برخی از دسته از شهروندان خارجی ، از جمله هموطنان ، ممکن است برای مکانهای با بودجه دولتی با شرایط مساوی با روسها اما خارج از سهمیه درخواست کنند.

امکان دیگر شرکت در مسابقات دانشگاهی است: به افراد برتر و برندگان جوایز این مسابقات هنگام ثبت نام در دانشگاه های معتبر روسیه شرایط ترجیحی داده می شود.

فرصت یادگیری روسی

حدود 260 میلیون نفر در سرتاسر این کشور به زبان روسی صحبت میکنند و حدود 10.5 میلیون خارجی مرتباً روسی را یاد می گیرند. دانشگاههای روسی برنامه های مختلف زبان روسی از جمله دوره ها ، مدارس تابستانی و یادگیری از راه دور ارائه می دهند.

در دوره های مقدماتی ، دانشجویان بین المللی دوره ای یک ساله به زبان روسی را طی می کنند و برای دانشجویانی که در مکان های با بودجه دولتی (بورس های دولتی) ثبت نام می کنند ، رایگان ارائه می شود.

فرصت مطالعه به زبان انگلیسی

آیا وقت برای یادگیری روسی نداشته اید؟ مشکلی نیست! دانشگاه های روسی بیشتر و بیشتر برنامه هایی را ارائه می دهند که به زبان انگلیسی تدریس می شود .

امکان به دست آوردن دیپلم های دوگانه

در سال 2003 ، روسیه اعلامیه بولونیا را امضا کرد و تعهدات متعددی را به عنوان بخشی از ایجاد فضای آموزشی مشترک کشورهای مشارکت پذیرفت. مدرک های دانشگاه های روسیه در اکثر کشورها به رسمیت شناخته می شوند.

این رویه با توافقات بین دولتی روسیه تسهیل می شودبا بیش از 60 کشور جهان ، از جمله فنلاند ، اسپانیا ، کوبا ، هند ، ویتنام ، چین ، ونزوئلا و نامیبیا ، در حالی که در ژوئن 2015 این سند همچنین با فرانسه ، در ماه اکتبر و نوامبر 2016 با قبرس و مالت ، در ماه مه و اکتبر امضا شد.

2019 با ازبکستان و کامبوج. علاوه بر این ، بسیاری از دانشگاه های روسی با دانشگاه های خارجی برنامه های مشترکی را اجرا می کنند و به فارغ التحصیلان خود دیپلم دوگانه صادر می کنند به عبارت دیگر ، با تحصیل در روسیه می توانید یک مدرک روسی و یک دیپلم از یک دانشگاه اروپایی دریافت کنید این دلیل خوبی از مزایای تحصیل در روسیه است.

 

 

 

شرایط تحصیل در روسیه