سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای کار بلژیک

ویزای کار بلژیک

در قاره سبز شما کشورهای کمی را پیدا میکنید که بدون داشتن پیشنهاد کاری ویزای کار بدهند.ولی کشور بلژیک به علت فقدان شدید نیروی کار بدون داشتن پیشنهاد کاری ویزای کار بلژیک  را برای متقاضیان آن صادر میکند.فرانسه،آلمان وهلند سه همسایه کشور بلژیک هستند.

این کشور با توجه به زبان های مختلفی از جمله فرانسوی،آلمانی،هلندی و انگلیسی باعث شده است افرادی که به این کشور سفر میکنند،زیاد مشکل زبان نداشته باشند.

این کشور بخاطرگرفتن مالیات کم از شهروندان،فرصت های شغلی زیاد و اقتصاد قوی و با ثبات باعث شده است افراد زیادی مشتاق گرفتن ویزای کار بلژیک باشند.

شرایط اخذ ویزای کاری بلژیک

کشور بلژیک هم برای صدور ویزای کار خود مثل دیگر کشور ها شرایط و ضوابط خود را دارد.افرادی که بتوانند این ویزا را بگیرند ،این فرصت را دارند که بعد از گذشت 3سال کار دائم در بلژیک در خواست اقامت دائم این کشور را بدهند.

داشتن پیشنهاد کاری هم از طرف کارفرمای بلژیکی برای گرفتن ویزای کار امکان پذیر است.

ویزای پیشنهاد کاری بلژیک

برای گرفتن ویزای کار بلژیک از طریق پیشنهاد کاری شخص باید دعوتنامه ای از طرف کارفرمایی بلژیکی داشته باشد.بدانید که با توجه به قوانین اتحادیه اروپا کار فرما ابتدا باید برای گرفتن نیرو باید برای 3ماه شغل خود را در روزنامه ها انتشار دهد.

و اگر نیروی مورد نیاز پیدا نشد باید برای 3ماه دیگر آگهی خود را در اتحادیه اروپا منتشر کند. و اگر باز هم نیروی پیدا نشد آن موقع اقدام به جذب نیروی خارجی کند.

کار فرما باید برای گرفتن مجوز کار از طرف اداره مهاجرت بلژیک دعوتنامه ای برای آن شخص بفرستد.و آن شخص هم با دریافت دعوتنامه به سفارت بلژیک در کشور خود رفته و اقدام به گرفتن ویزای کار بلژیک کند.در حقیقت شانس شما برای گرفتن این ویزا کم است.

بهترین روش برای کار در بلژیک اینست که ابتدا اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی بلژیک کنید.و بعد از اتمام تحصیلات ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید.و بعد از پیدا کردن کار و گذشت 3سال از اقامت خود و به موقع پرداخت کردن بیمه و مالیات اقدام به گرفتن اقامت دائم کنید.

ویزای جستجوی کاری بلژیک

کشور بلژیک ویزای را با عنوان ویزای جستجوی کار برای داوطلبین صادر میکند.این ویزا 6ماهه و موقت است بطوریکه داوطلب مجوز 6ماهه برای اقامت و ورود به کشور بلژیک میگیرد.

دارنده ویزا باید در این مدت تلاش خود را برای پیدا کردن کار و بستن قرارداد با کارفرمایی با توجه به رشته و مهارتی که دارد کند.به محض بستن قرارداد با کارفرما میتوانید به سفارت مراجعه کرده.و ویزای جستجوی کاری خود را به ویزای کارتغییر دهد.

حقوق ها و دستمزدها در بلژیک

میزان ماهیانه حقوق و دستمزد چیزی حدود 2000تا4000یورو است.این حقوق ماهیانه در برابر هزینه های ماهیانه 600تا800یورویی رقم زیادی است و میتوان بیشتر حقوق خود را پس انداز کرد. دانشجویان هم میتوانند در کنار تحصیل خود ساعتی 12یورو کار کنند.

هزینه های زندگی در بلژیک برای داوطلبین کار

شهر بروکسل یکی از گرانترین شهرهای اروپایی برای زندگی است.متوسط مخارج زندگی برای یک تن بین 900تا1200یورو است.شرایط کاری بلژیک هم مثل دیگر کشورهاست.بطوریکه که این شرایط مثل شرایط کاری آلمان است حتی میتوان گفت شرایط کاری آلمان در بعضی جهات بهتر است.