سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای دانشجویی چین

ویزای دانشجویی چین

ویزای دانشجویی چین (X)

ویزای دانشجویی چینی که به ویزای X نیز معروف است ، برای خارجی ها صادر می شود که برای تحصیل ، مطالعات پیشرفته یا کارهای میدانی به چین می آیند.

ویزا را می توان به دو نوع تقسیم کرد:

  •  ویزای X1: برای مطالعه طولانی مدت
  • ویزای X2 : برای مطالعه کوتاه مدت 180 روز

اعتبار هر دو از تاریخ صدور 90 روز است ، در حالی که مدت اقامت ویزای X1 معمولاً پس از ورود متقاضی به چین مشخص می شود و ویزای X2 بیش از 180 روز نیست.

برای دانشجویان بین المللی ، لازم است سازمانی را پیدا کنید که برای ارائه دوره ها یا کارآموزی به خارجی ها ، معتبر باشد تا آنها فرم JW201 یا JW202 و نامه پذیرش را ارسال کنند.

شرایط و مدارک ویزای دانشجویی در چین

1. گذرنامه
– گذرنامه اصلی متقاضی معتبر تا حداقل شش ماه با حداقل یک صفحه خالی.
2. فرم درخواست
– یکی از فرم های درخواست ویزا دانشجویی چین به طور دقیق و صحیح تکمیل شده است .
3. عکس اخیر
– قرار دادن یک عکس رنگی در گذرنامه اخیر با چهره کامل ، نمای جلویی ، بدون کلاه ، و در مقابل یک پس زمینه روشن ساده روی فرم درخواست.
4- اعلامیه پذیرش
– اصلی و یک نسخه از اطلاعیه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه چینی.
5. JW201 یا JW202 فرم – فقط برای برنامه X1
اصلی و یک نسخه از فرم درخواست ویزای دانشجویی خارجی تأیید شده JW201 یا JW202 .

نحوه درخواست ویزای China X

1. شما می توانید درخواست را به صورت حضوری به دفتر کنسولی سفارتخانه های چین ، کنسولگری ها یا مراکز درخواست ویزا چین (CVASC) ارسال کنید.

2. یا می توانید شخص دیگری (به عنوان مثال دوستان ، بستگان) ، آژانس مسافرتی یا آژانس ویزا را به شما واگذار کنید تا در صورت عدم حضور شخصاً به نمایندگی از شما اقدام کند. وکالت لازم نیست.

3. برنامه های ارسال شده توسط اکثر سفارتخانه ها یا کنسولگری های چین رد می شوند ، اما در بسیاری از CVASC ها قابل قبول است.

4- انتصاب مورد نیاز اکثر سفارتخانه ها و کنسولگری ها نیست. اما در صورتی که شما نیاز به ارسال برنامه به CVASC دارید ، ممکن است لازم باشد از طریق وب سایت CVASC یک قرار ملاقات آنلاین برقرار کنید.

زمان پردازش

زمان پردازش منظم 4 روز کاری است. اگر می خواهید ویزا خود را زودتر دریافت کنید ، سرویس اکسپرس و سرویس عجله در دسترس است.

سرویس اکسپرس: پردازش 2-3 روز کاری؛ 20 دلار اضافی هزینه دارد

سرویس راش: 1 پردازش روز کاری. 30 دلار اضافی هزینه دارد.

چیزهایی که باید دارندگان ویزا X1 بدانند

دارندگان ویزایدانشجویی چین {X1} باید طی 30 روز پس از ورود به چین ، از اجازه محلی اقامت موقت از اداره محلی خروج و ورود استفاده کنند. اجازه اقامت موقت با اعتبار حداکثر 5 سال قابل صدور است.

مدارک مورد نیاز عبارتند از گذرنامه ، اعلامیه پذیرش ، فرم JW201 یا JW202 ، سابقه معاینه بدنی خارجی ، ثبت اسکان و عکس پس زمینه سفید.

با اعتبار اجازه اقامت موقت ، دانشجویان می توانند آزادانه به داخل و خارج از سرزمین اصلی چین سفر کنند.

با پایان یافتن این مطالعه در چین ، دارندگان ویزای X1 برای لغو مجوز اقامت موقت باید به اداره محلی خروج و ورود مراجعه کنند و از ویزای توریستی 30 روزه با صفر استفاده کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

چیزهایی که باید دارندگان ویزا X2 بدانند

دارندگان ویزای دانشجویی چین{ X2 }باید در مدت زمانی که مطابق ویزا ذکر شده است در چین بمانند و لازم نیست که آنها برای اجازه اقامت موقت درخواست کنند.

در صورت نیاز به تمدید ویزای X2 ، لطفاً به اداره خروج و ورود محلی مراجعه کنید تا 30 روز قبل از تاریخ انقضا این پرونده را تکمیل کنید.

کار براب دارندگان ویزای Xمجاز نیست

شما مجاز به کار در ویزای دانشجویی چین نوع X نیستید. اما کار نیمه وقت و کارآموزی خارج از دانشگاه ممکن است مجاز باشد. پس از اقامت در چین باید با دانشگاه یا کارفرمای خود تماس بگیرید تا ببینید چه چیزی می تواند ترتیب یابد.

برای دانشجویان خارجی که با نقض مقررات چینی یا فراتر از محدوده تعیین شده مشاغل یا محدودیت زمانی کار می کنند ، به عنوان مشاغل غیرقانونی تلقی می شوند و احتمالاً مجبور به متوقف یا اخراج خواهند شد.

هزینه ویزا چین

هزینه ویزای چین با توجه به ملیت شما ، تعداد ورودی های مورد نیاز ، کشوری که وارد آن می شوید ، و اینکه آیا شما یک سرویس سریع می خواهید ، بسیار متفاوت است.

به طور کلی هزینه برای یک شهروند آمریکایی 140 دلار است و برای شهروندان کشورهای دیگر ، هزینه آن از 30 تا 90 دلار است. معمولاً از طریق ویزا جمع آوری می شود ، اما در بعضی از محل ها هنگام درخواست باید پرداخت شود.

در بیشتر کشورها ، سفارتخانه و کنسولگری با توجه به تعداد ورودی های ویزای صادر شده ، هزینه ای را پرداخت می کنند. معمولاً هرچه تعداد ورودی بیشتری دریافت کنید ، ویزای شما گرانتر است.

در حالی که برای برخی از کشورها ، مانند ایالات متحده ، انگلیس و کانادا ، شهروندان بدون توجه به تعداد ورود به آنها نیاز به پرداخت هزینه ثابت دارند. علاوه بر این ، پول اضافی برای خدمات سریع نیاز است.