سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل پزشکی در فرانسه

تحصیل پزشکی در فرانسه

فرصت عالی

در واقع ، تحصیل پزشکی در فرانسه یک فرصت مهم برای همه دانشجویان این تخصص است. بدیهی است که فرانسه سالانه بیش از 18000 دانشجو و از ملیت های مختلف مقصد واقعی را نشان می دهد.

علاوه بر این ، تحصیل پزشکی در دانشگاه های فرانسه با کاربرد عملی و همچنین مطالعه نظری انجام می شود.

چند سال طول میکشد که در فرانسه پزشک شویم

برای فرانسه ، 9 سال طول می کشد تا متخصصان پزشکی ، پزشکی عمومی را مطالعه کنند. از سوی دیگر ، 10 تا 12 سال دیگر متخصصان مانند جراح یا متخصص کودکان نیز طول می کشد.

سیستم مطالعات پزشکی در فرانسه

اصولاً تحصیل پزشکی در فرانسه به سه دوره (PCEM ، DCEM و پزشکی عمومی یا سایر تخصص ها) تقسیم می شود. با اخذ گواهینامه دکتری پزشکی در کشور به پایان می رسد.

چرخه اول (PCEM)

چرخه اول دو دوره مقدماتی دانشگاهی است که دوره مشابه آن برای کلیه دانشجویان پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی ، پرستاری و همچنین فیزیوتراپی است.

شایان ذکر است دانشجویان فقط دو فرصت برای گذراندن سال اول دارند. برای قبولی در سال دوم ، باید در پایان سال اول یک امتحان رقابتی بگذرانید.

علاوه بر این ، حداکثر دانشجویان خارجی که از خارج از اتحادیه اروپا پذیرفته شده اند ، به 8? از کل دانشجویان محدود شده است.

این در شرایطی است که مدرک دانشجویی برابر یا بالاتر از آخرین دانشجوی فرانسوی پذیرفته شده است.

چرخه دوم (DCEM)

چرخه دوم چهار سال به طول می انجامد. برای رسیدن به مرحله سوم ، دانشجویان سال چهارم باید دوره دوم را با موفقیت پشت سر بگذارند و امتحانات تئوری را نیز گذرانده باشند.

علاوه بر اعتبارسنجی کلیه دوره های کارآموزی در بیمارستان ها و شرکت در سمینارها.

دانش آموزان پس از موفقیت و بسته به نمرات خود ، می توانند از تخصص مورد نظر خود پیروی کنند.

چرخه سوم (DES)

چرخه سوم شامل دو برنامه مطالعه است: پزشکی عمومی یا سایر تخصص ها ، که هر دو شما را قادر می سازند تا یک مدرک دیپلم مطالعات تخصصی DES دریافت کنید.

علاوه بر این ، شما می توانید برخی از تخصص ها را به منظور به دست آوردن گواهینامه مطالعات تخصصی تکمیلی DESC ، که دو سال زمان می برد ، تکمیل کنید. پس از آن ، دانشجویان می تواند پایان نامه دریافت مدرک دکترای پزشکی کشور را تهیه کنند.

پس از بررسی مدت زمان و چرخه های تحصیل پزشکی در فرانسه ، لازم است از شرایط پذیرش مطلع شوید.

شرایط مطالعه پزشکی فرانسه

آیا برای تکمیل تحصیلات پزشکی خود در فرانسه شرایط لازم را دارید؟

خودت آن را بررسی کن …

نحوه مراجعه به دانشگاه های پزشکی در فرانسه بستگی به کشوری دارد که دانشجو از آنجا آمده است.

به عنوان نمونه ، به هیچ کس از کشوری که عضو اتحادیه اروپا و EEA باشد ، ویزای تحصیلی نیاز نخواهد داشت. او می تواند به طور مستقیم به دانشگاه یا دانشکده تحصیلات تکمیلی مورد نظر خود مراجعه کند.

در غیر این صورت ، دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا به ویزای دانشجویی احتیاج دارند که آنها را ملزم به عبور از مؤسسه پردیس فرانسه می کند.

در طول سال تحصیلی اول ، دانش آموز بین المللی فقط باید ویزای خود را به عنوان مدرک اقامت خود نشان دهد.

اما وی باید ظرف 30 روز پس از ورود به اداره مهاجرت ثبت نام کرده و معاینه پزشکی را انجام دهد تا مراحل اداری ویزای خود را انجام دهد. وی از سال دوم تحصیل خود باید برای اجازه اقامت اقدام کند.

علاوه بر این ، باید توجه داشت که دانش آموز باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد و به زبان فرانسه مسلط باشد. در واقع ، این امر می تواند با پیوستن به دوره های آموزش زبان فرانسه که توسط مراکز خصوصی ارائه می شوند ، حاصل شود.

علاوه بر این ، ترجیح داده می شود دانشجویی که مایل به اتمام تحصیلات خود در فرانسه است ، از قبل برنامه ریزی برای یادگیری زبان فرانسوی را از قبل شروع کن.

تست هایی که باید برای ثبت نام در دانشگاه های فرانسه بگذرانید

سپس دانشجو درخواست می کند یکی از دو آزمون زیر را بگذارد که به وی اجازه می دهد در دانشگاه های فرانسه ثبت نام کند:

دیپلم زبان فرانسه DELF & DALF

دیپلم زبان فرانسه DELF و متمرکز دیپلم به زبان فرانسوی (DALF). این دیپلم ها بیانگر مهارت دانشجو در زبان فرانسه است. اینها برای زندگی معتبر هستند و در کل جهان به رسمیت شناخته شده اند.

در واقع ، آنها همچنین برای جستجوی شغل در فرانسه یا هر کشور فرانسوی زبان نیز ضروری هستند (برای مثال B2 ، آن سطح است که به طور کلی در دانشگاه های فرانسه مورد نیاز است).

آزمونهای TCF / TFE فرانسه

اصولاً این تست ها سطح مهارت نامزد را در زبان فرانسه ارزیابی می کنند. بر خلاف طول عمر دیپلم های معتبر DELF و DALF ، گواهینامه TCF فقط به مدت دو سال معتبر است.

آیا تحصیل پزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

متأسفانه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی فرانسه فقط به زبان فرانسه است. از این رو ، تسلط بر این زبان یکی از مهمترین موانع در مقابل دانشجویان خارجی است که متقاضی تحصیل در فرانسه هستند.

از طرف دیگر و به منظور جذب دانشجویان خارجی از سراسر جهان ، گروهی از دانشگاه ها و کالج های پزشکی خصوصی برنامه های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

این کار با هزینه تحصیل انجام می شود که بسته به نوع تخصص یا مرحله آموزشی ، از دانشگاه و دانشگاه دیگر متفاوت است.