سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستم آموزش عالی نروژ

سیستم آموزش عالی نروژ

آموزش عالی

سیستم آموزش عالی نروژ به افرادی که مهارت های حرفه ای بالایی دارند ، نیاز بسیار زیادی دارد و یک هدف کلی برای دولت برای دستیابی به آموزش با کیفیت برای دانشجویان نروژی و بین المللی است.

سیستم آموزشی ما مبتنی بر این اصل است که همه باید بدون در نظر گرفتن پیشینه اجتماعی خود بتوانند آموزش ببینند.

در حال حاضر نروژ دارای 9 دانشگاه ، 8 کالج دانشگاهی و 5 کالج علمی متعلق به ایالت است. نروژ همچنین تعداد زیادی مؤسسه آموزش عالی خصوصی را دارد که بودجه عمومی دریافت می کنند.

ساختار

سیستم آموزش عالی نروژی شامل کلیه مؤسسات و یا برنامه هایی است که معتبر هستند. به استثنای برخی دانشکده های دانشگاه خصوصی ، کلیه موسسات آموزش عالی دولتی هستند.

از سال 2003 نروژ اهداف فرایند بولونیا را در آموزش عالی اروپا دنبال کرده است. مرکزی در حال اجرای یک سیستم درجه 3 + 2 + 3 با لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا است.

ساختار مطابق با استانداردهای اروپایی با معرفی سیستم درجه جدید ، دانشجویان بین المللی که تمام یا بخشی از تحصیلات خود را در نروژ به پایان می رسانند ، راحت تر می توانند مدارک تحصیلی خود را در سایر کشورها کسب کنند.

استثنائات عبارتند از: دوره دو ساله کالج دانشگاهی (کاندیدای کالج) ، دوره های کارشناسی ارشد 5 ساله پیاپی ، برنامه های حرفه ای شش ساله ، دوره های کارشناسی ارشد دوره یک تا یک و نیم سال ، دوره های چهار ساله لیسانس در اجرای موسیقی و اجرای هنرها و برنامه های چهار ساله در آموزش معلمان.

در سیستم آموزش عالی نروژ علاوه بر فعالیتهای تدریس ، تمام موسسه های آموزشی به بویژه دانشگاهها وظیفه انجام تحقیقات اساسی و همچنین آموزش محققان را دارند ، در درجه اول از طریق مطالعات سطح تحصیلات تکمیلی و برنامه های مدرک دکترا.

تفاوت اصلی بین انواع موسسات آموزش عالی مربوط به حقوق خود اعتباربخشی آنها است.

دانشگاه ها می توانند برنامه های مطالعاتی را بدون مجوز خارجی ارائه دهند ، در حالی که دانشکده های دانشگاه ها باید برای برنامه های مطالعاتی خود مجوز رسمی صادر کنند.

اگرچه موسسات ما در مقایسه با دانشگاه های بسیاری از کشورهای دیگر جهان نسبتاً اندک و نسبتاً اندک هستند ، اما آنها از استاندارد بالایی برخوردار هستند و کیفیت آموزشی بالای به دانشجویان ارائه می دهند.

اخذ پذیرش دانشجویان بین المللی ، چه به عنوان بخشی از توافق نامه مبادله ، و چه دانشجویانی که خواهان کسب مدارک کامل هستند ، هم یک دارایی برای خود مؤسسه محسوب می شود و هم ابزاری برای افزایش کیفیت موسسات و آموزش نروژ.

طیف گسترده ای از دوره ها و برنامه های مطالعاتی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

سال تحصیلی

یستم آموزش عالی نروژ سال تحصیلی را از اواسط آگوست تا اواسط ژوئن برگزار می کند.