سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای دانشجویی اسپانیا

ویزای دانشجویی اسپانیا

 اخذ ویزا برای دانشجویان غیر اروپایی

اگر متقاضی تحصیل در اسپانیا بوده اید و نامه قبولی دریافت کرده اید ، ویزای دانشجویی اسپانیا ، خود را چگونه دریافت می کنید؟

پاسخ به این بستگی دارد که از کدام کشور هستید! دریافت ویزای دانشجویی در اسپانیا معمولاً پس از پذیرش در دانشگاه اسپانیا آسان است.

دانشجویان خارجی (غیر اتحادیه اروپا) به طور کلی برای ورود به اسپانیا به ویزای طولانی مدت نیاز دارند که می تواند از یک کنسولگری اسپانیا یا سفارت کشور در کشور محل اقامت دائم درخواست کند.

دانشجویان آمریکایی در صورت برنامه ریزی برای اقامت در کشور برای کمتر از 90 روز به ویزای دانشجویی اسپانیا احتیاج ندارند.

دانشجویان اتحادیه اروپا

دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA برای تحصیل در اسپانیا به ویزای دانشجویی اسپانیا  احتیاج ندارند.

اگر مدت اقامت شما در اسپانیا از 90 روز بیشتر باشد ، اجباری است که در مدت 30 روز از ورود ، اجازه اقامت یا کارت شناسایی خارجی (TIE) را درخواست کنید.

این کار در دفتر بیگانگان محلی شما (Oficina de Extranjeros) انجام می شود.

حتماً کارت شناسایی یا گذرنامه ملی و همچنین کارت معتبر بیمه سلامت اروپا را با خود همراه داشته باشید تا بتوانید به طور رسمی به ثبت نام جمعیت اضافه شوید.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا

اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا کمی دشوار است اما معمولاً پس از ثبت نام در دانشگاه اسپانیا ، به راحتی قابل دستیابی است.

بهترین روش همیشه تماس با ایمیل یا سفارت اسپانیا در کشور شما و درخواست اطلاعات خاص است

معمولاً شرایط ویزای دانشجویی شامل موارد زیر است:

گذرنامه معتبر.
بیمه پزشکی که هزینه های شما را برای مدت تحصیل در اسپانیا پوشش می دهد. داشتن بیمه درمانی دانشجویی در صورت بروز بیماری ناگهانی یا حوادث بسیار مهم است.

اثبات اینکه از منابع مالی و اقامت برای دوره ای که درخواست ویزا می کنید و در صورت لزوم بودجه برای تضمین بازگشت شما به کشور خود دارید.

بیانیه بانکی که اثبات آن است که می توانید در طول تحصیل از خود حمایت کنید

درصورتیکه دوره کوتاهی انجام ندهید ، برنامه شما بیش از شش ماه به طول می انجامد ، بنابراین شما نیز نیاز خواهید داشت:

گواهی سابقه کیفری برای اسپانیا و کشورهای محل اقامت قبلی شما در پنج سال گذشته برای جرایم مندرج در قانون اسپانیا.

گواهی پزشکی مبنی بر اینکه شما مطابق با مقررات آیین نامه بین المللی بهداشت ، از هیچ بیماری با عواقب جدی در بهداشت عمومی رنج نمی برید.

این مهم است که بدانید که شما نمی توانید با ویزای توریستی وارد اسپانیا شوید و سپس برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. شما باید به کشور خود بازگردید و از آنجا درخواست کنید.

درخواست ویزا برای اعضای خانواده

درخواست ویزا برای همسر ، شریک خانگی ، کودک یا فرزندان (زیر هجده سال یا دارای معلولیت) در کنار درخواست ویزای تحصیلی مجاز است. این بدان معنی است که آنها می توانند در طول مدت تحصیل در اسپانیا به طور قانونی با شما زندگی کنند.

 

تحصیل در ترکیه

 

 

 

کار هنگام تحصیل

اگر تعجب می کنید: آیا می توانم با ویزای دانشجویی در اسپانیا کار کنم؟ – پاسخ بله است! ویزاهای دانشجویی در اسپانیا انعطاف پذیر است و دانشجویان می توانند در کنار تحصیل خود کار کنند.

دانشجویان بین المللی می توانند 20 ساعت در هفته مجوز کار از مقامات محلی بخواهند. با این وجود ، شما فقط می توانید در هنگام تحصیل در اسپانیا تا زمان انقضای ویزای دانشجویی خود کار کنید.

به دلیل تقاضای زیاد ویزای دانشجویی  اسپانیا ، مهم است که قبل از عزیمت اجازه پردازش ویزای خود را در زمان کافی بدهید.