سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل پزشکی در اکراین

تحصیل پزشکی در اکراین

پزشکی در اکراین

تحصیل پزشکی در اوکراین یکی از گزینه های خوبی خواهد بود که می توانید در نظر بگیرید.

در حقیقت ، اوکراین به عنوان یکی از کشورهای اروپایی است که مطابق با معیارهای آموزش عالی در قاره اروپا است و مورد تأیید بسیاری از کشورهای اروپایی است.

تخصص پزشکی این فرصت را به شما می دهد تا علاوه بر سطح آموزشی خوب ، از مطالعه و مزایای مادی که دانشگاه های اوکراین ارائه می دهند نیز بهره مند شوید.

اگر به دنبال تحصیلات خوب و انعطاف پذیری در سطح پذیرش با هزینه تحصیلی مناسب هستید ، می تواند یکی از مقاصد مناسب در نظر گرفته شود.

مدت زمان تحصیل پزشکی در اوکراین و سیستم تحصیل در آنجا سیاستی روشنی را برای دانشجویان بین المللی اتخاذ می کند که دنبال تخصص پزشکی هستند.

همچنین امکان تحصیل در رشته های مختلف پزشکی در دانشگاه های خود را ارائه می دهد.

مدت زمان مطالعات پزشکی

دانشگاه های اوکراین اجازه دریافت مدرک دکتر یا مدرک پزشکی در مدت 5 تا 6 ساله را می دهند. این گواهی معادل مدرک لیسانس پزشکی یا لیسانس جراحی معروف به MBBS در انگلیس است.

سیستم آموزش عالی اکراین

مسیرهای مطالعات پزشکی ارائه شده در دانشگاهها و دانشکده های پزشکی اوکراین از منطقه آموزش عالی اروپا و سیستم کمیسیون اروپا پیروی می کنند. این سیستم توسط 46 کشور اروپایی دنبال می شود تا به اهداف آموزشی خاصی برسد.

یکی از مزایای این سیستم آموزشی امکان ادامه تحصیل و ورود به بازار کار در سایر کشورهای اروپایی متعلق به همان منطقه آموزش عالی اروپا است.

بنابراین ، شما می توانید انتظار داشته باشید که سطح تحصیلات مشابهی در اوکراین در مقایسه با بیشتر کشورهای اروپایی داشته باشد و همچنین از مزایای سیستم آموزشی اروپا بهره مند شوید.

شرایط مطالعه

دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی اوکراین شرایط مختلفی را برای پذیرش شما تحمیل می کنند. بنابراین ، مهمترین شرایط ورود به دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین در اینجا ذکر شده است:

رونوشت های دبیرستان با برنامه های WAEC ، GCE یا NECO یا معادل آن.

نمرات بالا در 5 موضوع دانشگاهی مربوط به رشته مورد نظر برای تحصیل از جمله انگلیسی است.

کپی گذرنامه جهانی با مدت اعتبار حداقل کمتر از یک سال با ترجیح دو سال یا بیشتر.

کپی شناسنامه.

سن کمتر از 25سال

هزینه های پیش پرداخت تا 300 دلار برای دعوت نامه ، نامه پشتیبانی ویزا…

از طرف دیگر ، برخلاف تعدادی دیگر از کشورها ، به عنوان دانشجوی پزشکی ، نیازی به قبولی در معاینه ورودی ندارید. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که بخشی از دانشجویان بین المللی در مدارس پزشکی اوکراین درخواست می کنند.

زبان مطالعه

دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین راهی را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل به سه زبان باز می کنند:

انگلیسی
اوکراینی
روسی

مدارس پزشکی خصوصی در اوکراین

در باب  تحصیل پزشکی در اکراین اگرچه کالج های پزشکی خصوصی در اوکراین در دسترس است ، دانشکده های دولتی گزینه های بهتری برای بسیاری است. این به دلیل اختلافاتی است که شما ممکن است بعنوان دانشجوی بین المللی آینده در تخصص پزشکی در اوکراین در نظر بگیرید.

از یک سو ، دانشگاه های دولتی اوکراین در سطح مادی و آموزشی توسط دولت اوکراین پشتیبانی می شوند. این به در دسترس بودن مطالعات پزشکی با نرخ بسیار کم در مقایسه با سایر کشورها کمک می کنند.

این واقعیت که این دانشگاهها شرایط دشواری را تحمل نمی کنند و یا آزمون های سخت پذیرش را قبول نمی کنند ، یک مزیت اضافی است که فقط کسانی که قبلاً آزمون قبولی در دانشکده پزشکی را پذیرفته اند ، می توانند درک کنند.

از طرف دیگر ، ممکن است در دانشکده های خصوصی اوکراین – که از یک اصل سود پیروی می کنند – را پیدا کنید – همان کیفیت آموزش را حتی اگر از شما بخواهند که آزمون قبولی را قبول کنید.

با این وجود تعدادی از این کالج های خصوصی به رسمیت شناخته شده اند. قیمت آنها بسته به شهرت و قدیمی بودن این کالج های خصوصی متفاوت است.

کالج کروک

یکی از اولین مؤسسات آموزشی خصوصی در اوکراین با بالاترین سطح اعتبار علمی ، علاوه بر این ، این جایزه را برای بهترین مؤسسه خصوصی در اوکراین در سال 2015 کسب کرد.

این کالج برای دانشجویان بسیاری از مسیرهای آموزشی از جمله روانشناسی و همچنین پرستاری امکان دسترسی به دانشجویان بین المللی و محلی را فراهم می کند.

هزینه تحصیل

شاید مهمترین ویژگی تحصیل پزشکی در اوکراین امکان مطالعه با قیمت مناسب در مقایسه با سایر کشورها باشد. بنابراین اگر به دنبال بیشتر کشورهایی هستید که تسهیلات را با هزینه تحصیل در رشته پزشکی ارائه می دهند ، ممکن است اوکراین باشد.

اگرچه هزینه تحصیل با دانشگاه دیگر متفاوت است ، اما تفاوت آن قابل توجه نیست. قیمت سال اول بسته به دانشگاه یا کالج محل انتخاب پزشکی برای تحصیل در اوکراین بین 3000 تا 7000 دلار است.

کل هزینه تحصیل در رشته پزشکی و اخذ مدرک لیسانس از مدارس پزشکی اوکراین بین 28 هزار و 40 هزار دلار است.

بیشتر دانشکده های پزشکی اوکراین تمایل دارند که قیمت 4000 دلار را به عنوان قیمت سالانه دانشجویان بین المللی پزشکی تعیین کنند که از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر افزایش یا کاهش می یابد.

بورس های تحصیلی رایگان برای تحصیلات پزشکی در اوکراین

هیچ دانشگاه علوم پزشکی اوکراین بورسیه یا تحصیلات رایگان ارائه نمی دهد زیرا توسط دولت یارانه می گیرد و هزینه های تحصیل بسیار کمی را ارائه می دهد.

بنابراین ، به عنوان یک دانشجوی بین المللی ، باید تمام هزینه های خود را تأمین کنید.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بسیار پایین و معقول است.